Firma Valve znana z niektórych własnoręcznie stworzonych gier i sprzedawania gier poprzez platformę Steam opublikowała pierwszy film prezentujący Steam Controller w akcji. Inżynier firmy - Jeff Bellinghausen - ilustruje możliwości urządzenia z pomocą tytułów FPS (gdzie jest oczywiście szczególnie ważna precyzja urządzenia, która była by zbliżona do myszki lub blisko z nią spokrewniona), ale jak mówią twórcy także w inne gry będzie się przyjemnie grało, chociaż by w strategie.
Deweloper zaczyna od logicznego Portal 2, by przejść do turowej strategii Civilization 5, strzelanki Counter-Strike: Global Offensive i niezależnego Papers, Please. Szerokie spektrum gatunków ma najpewniej udowodnić wszechstronność nowego pada. Przedstawiono także różne konfiguracje sterowania, dostosowane do poszczególnych tytułów. Jak do każdego kontrolera, tak i do tego trzeba będzie się przyzwyczaić ale jeśli minie trochę czasu i będziemy go już czuli pewnie w dłoni to czy spełni tak bardzo wyczekiwane wymagania graczy? Miejmy nadzieję, że tak bo projekt tego kontrolera zapowiada się wyśmienicie i jeszcze będzie on prawdopodobnie powiązany ze wszystkimi grami na Steam. Zapomnijmy o sklepach, grach w pudełkach i kontrolerach starszej generacji bo o to właśnie prawdopodobnie nadchodzi lider w wielkiej klasie!
Valve zapowiada, że wkrótce opublikuje kolejne filmy, w których już sami twórcy prezentują swoje gry. Steam Controller zapowiedziano na 27 września, jako część ofensywy firmy z Seattle na salony i telewizory graczy. Z przodu kontrolera umieszczone zostały dwa dotykowe panele. Projektanci chcą, by urządzenie oferowało precyzję zbliżoną do precyzji myszy komputerowych. „Najważniejszym elementem kontrolera Steam są dwa okrągłe panele dotykowe o dużej czułości. Istnieje także możliwość ich naciśnięcia, co umożliwia użycie całej powierzchni jako przycisku” - czytamy w oficjalnym opisie.
„Gracze przyzwyczajeni do sposobu kontroli rozgrywki znanego z komputerów docenią precyzję Kontrolera Steam, która porównywalna jest z parametrami myszy”.
Przyciski.Źródło: eurogamer.pl, Steam, youtube.com, Grupa Steam Controller
Poza elementami dotykowymi, w kontrolerze zaimplementowano 11 tradycyjnych przycisków, a w sumie jest ich aż 16. Wszystkie przyciski umieszczone są symetrycznie, umożliwiając korzystanie z kontrolera przez osoby leworęczne za pomocą zmiany ustawienia kontrolera. Ponadto do każdej gry można przypisać konfigurację przycisków! Społeczność Steam może użyć narzędzia konfiguracji, aby stworzyć konfiguracje przycisków dla swoich ulubionych gier i podzielić się nią z innymi graczami. Wszyscy gracze mają możliwość wyboru z najpopularniejszych zestawów konfiguracji kontrolerów.
Otwartość
Kontroler Steam został zaprojektowany z myślą o otwartości. Tak jak Społeczność Steam oraz wkład w Warsztat Steam dostarczają ogromne ilości zawartości dla produktów znajdujących się na platformie Steam, tak samo uważają, iż powinni umożliwić społeczności wpływanie na kształt Kontrolera Steam. Planują udostępnienie narzędzi, które umożliwią modyfikacje każdego z aspektów kontrolera - od planów zawartej w nim elektroniki aż po plany techniczne urządzenia.
Aż dwa okrągłe panele! To ja wyczekiwałem przynajmniej jednego, a tutaj są aż dwa okrągłe panele! Dodatkowo są okrągłe, tak jak to sobie wyobrażałem! Tylko zacierać ręce jak światło dzienne ujrzy nowy kontroler! Jaki będzie? Tego nie wiem ale jak doświadczenie pokazuje, będzie na pewno lepszy, bardziej skomplikowany, wygodniejszy, czulszy, o lepszym ergonomicznym kształcie i co najważniejsze jeszcze bardziej efektowny! Czas pokaże...
Dodatkowo Steam zbiera osoby zainteresowane z całego świata do testów ich platformy sprzętowej wraz z ich systemem Steam OS.
Najczęściej zadawane Pytania Kandydatów do testów!
Czy ten test jest częścią testów komputerów Steam, czy jest on oddzielnym procesem?
Jest to ten sam system - wymagane jest jednokrotne wyrażenie zainteresowania.
W jaki sposób ta faza testów będzie działać? Kiedy się ona rozpocznie? Jak wybrane zostaną osoby do testów?
Zapoznaj się z sekcją pytań i odpowiedzi na stronie informacji o komputerach Steam - zawiera ona odpowiedzi na wiele pojawiających się pytań.
Jestem zadowolonym użytkownikiem Steam i korzystam z myszy oraz klawiatury. Nie czuję potrzeby posiadania kontrolera.
Nie mamy nic przeciwko, jeżeli twój aktualny sposób użytkowania komputera ci odpowiada - korzystaj ze sposobu, jaki odpowiada ci najlepiej.
Nie planujemy porzucenia klawiatury i myszy! (My też je kochamy!)
Czy mogę korzystać z kontrolera, jeżeli nie posiadam komputera Steam?
Tak. Kontroler będzie działać z każdą wersją programu Steam.
Jestem twórcą oprogramowania - jak mogę dodać wsparcie dla Kontrolera Steam w moim produkcie?
W dniu wysłania naszych prototypów do użytkowników udostępnimy pierwszą wersję naszego systemu API dla twórców oprogramowania.
Czym będzie się różnił kontroler testowy od wersji dostępnej w sklepach w przyszłym roku?
Kontroler będzie posiadać kilka ważnych różnic - pierwsze 300 kontrolerów wysłanych do użytkowników w celu testów nie będą zawierały ekranu dotykowego oraz zajdzie konieczność podłączenia ich kablem do komputera. Zamiast ekranu na kontrolerze znajdą się cztery dodatkowe przyciski, a ich podłączenie wymagać będzie kabla USB.
Co dalej?
Zakończyliśmy czas ogłoszeń - obiecujemy teraz podawanie precyzyjnych informacji w grupie Steam Universe. Wkrótce opowiemy o procesie tworzenia oraz jak został stworzony nasz pierwszy prototyp. Planujemy także podanie dokładnej specyfikacji prototypu komputera SteamOS dla pokoju dziennego.
Nie możemy się doczekać współpracy z wami podczas tworzenia przyszłości Steam w pokoju dziennym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz