Steam Controller - The premiere of the final version took place recently
Niedawno zadebiutował na rynku długo wyczekiwany kontroler Steam. Sam już zacieram ręce aby wejść w jego posiadanie gdyż także oczekiwałem go z niecierpliwością. Mam już jakieś wstępne wyobrażenie o jego funkcjach i możliwościach działania ale ciągle mi to nie wystarcza i póki nie pojawi się u mnie, nie będę mógł jednoznacznie ocenić go pod względem precyzji i wygody. Jednakże już teraz wiem, że oprogramowanie do tego kontrolera jest bardzo elastyczne i możemy za jego pomocą dostosować ustawienia do gier wszelkiego typu, w tym także gry typu FPS gdzie precyzja jest najważniejsza bo to od niej zależy jak sobie poradzimy z przeciwnikiem. Pod tym właśnie względem najbardziej się zastanawiam jaka jest rzeczywista czułość tej technologii ale z tego co Steam opisuje na swojej stronie i z tego co można wyczytać w internecie, kontroler wykorzystuje nowatorską technologie o wysokiej precyzji, której raczej próżno szukać w innych podobnych produktach więc moim zdaniem taki kontroler nawet w wyższej cenie jest wart swojej ceny gdyż wystarczy nam na długi czas w wielu grach. Co ciekawe, kontroler cieszy się chyba sporym wzięciem, gdyż na jego karcie w sklepie Valve widnieje informacja, że planowany czas dostawy z dnia 11 listopada przewidziany jest na 2 – 9 grudnia. Nie zdziwił bym się jeśli precyzja jest naprawdę wysoka bo moje przeczucia właśnie są nastawione na wysoką precyzję działania. Ponadto oprócz samego kontrolera, który jest moim zdaniem najbardziej ciekawy jest jeszcze urządzenie w podobnej cenie 230 zł o nazwie Steam Link, które umożliwia strumieniowanie obrazu z gier wideo na telewizor. Oprócz wyżej wymienionych urządzeń, na rynku zadebiutowały także pierwsze komputery Steam Machines, które mojego zainteresowania raczej nie przyciągną ale jeśli ktoś chce i ma środki na takiego potwora to niech sobie kupi, cena od 1800 do 20000 xD.
Poniżej jeszcze dane techniczne kontrolera.
Tysiące gier, jeden kontroler:
Inny rodzaj kontrolera:
- Jego budowa została udoskonalona w stosunku do wcześniej widzianych wersji.
Dwa panele dotykowe o wysokiej czułości:
- Aż dwa, a wystarczył by tylko jeden ale jak dają dwa to biorę i dwa.
- Umożliwiają one na dokładność 1:1 poprzez wirtualne ustawienia urządzeń, takie jak np. trackball, adaptacyjny joystick centrujący lub kierownica. Te panele można zaprogramować tak, by działały w sposób wymagany przez grę.
Dwustopniowe spusty:
- Dwustopniowe spusty posiadają satysfakcjonujące, cyfrowe kliknięcie pod koniec ich pociągnięcia. Można je zaprogramować tak, by działały cyfrowo, analogowo lub jak oba jednocześnie. Naciśnij raz, by popatrzeć przez celownik, a potem drugi raz, by wystrzelić i poczuć to na własnej skórze - a to wszystko w jednym spuście.
Precyzyjne odczucia:
- Haptyczne siłowniki na obu stronach kontrolera dostarczają dokładnych, bardzo czułych wibracji mierzonych w mikrosekundach. Poczuj obrót wirtualnego trackballa, kliknięcie kółka myszy lub strzał z karabinu. Każde działanie, zaczynając od naciśnięcia spustu, a na panelach dotykowych kończąc, pozwala na wykorzystanie zmysłu dotyku i przekazanie go do kontrolera, przez co pod opuszkami palców odczujesz szybkość, granice, progi, faktury przedmiotów lub akcje.
Współdzielone konfiguracje kontrolera:
- Steam Controller posiada nieskończoną liczbę konfiguracji. Używaj domyślnie najpopularniejszych konfiguracji, przejrzyj Społeczność Steam lub stwórz swoje własne.
Źródło: Steam
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz